Opublikowano Dodaj komentarz

Nowy rok – czas zmian?

Pierwsze dni każdego roku mają znaczenie symboliczne. Jednocześnie to dobry moment (a przynajmniej dla niektórych silny bodziec), żeby zacząć pracę nad nowym, trochę lepszym sobą. 

Ponadto na początku nowego roku mamy więcej energii i motywacji do zmian nawyków żywieniowych, zrzucenia zbędnych kilogramów. Co ciekawe, w styczniu zawsze spada w sklepach sprzedaż słodyczy i papierosów. Niestety sam pomysł zmiany nie wystarczy: trzeba dodatkowo stworzyć dobry plan, a zmiany prowadzać powoli i z głową! 😊 

Nie narzucaj sobie reżimu, pracuj każdego dnia nad nawykami. Ograniczenia i zakazy na dłuższą metę nie działają. Zmień nawyki świadomie, inaczej może się okazać, że mimo podjętego wysiłku z postanowień niewiele wyjdzie, a stare nawyki zniweczą szybko osiągnięte efekty.  

W diecie na co dzień nie powinno zabraknąć warzyw, produktów zbożowych zawierających sporo błonnika oraz produktów białkowych np. chudego mięsa, ryb, nasion strączkowych a także przetworów mlecznych. Nie zapominaj także o piciu wody, która dostarcza niezbędnych minerałów. Unikaj zaś produktów przetworzonych zawierających konserwanty czy sztuczne barwniki.  Musisz nauczyć się, że to właśnie zdrowe potrawy i produkty spożywcze powinny stanowić podstawę naszej diety.  

W planowaniu zmiany nawyków żywieniowych i zdrowia równie ważna jest także aktywność fizyczna. Warto pomyśleć o włączeniu w plan dnia treningu dopasowanego do naszego zdrowia. Ćwiczenia powinny w pewnym stopniu zapewnić nam zrelaksowanie, a nie stres, który jest wrogiem odchudzania i zdrowia.  

Chcielibyśmy Wam życzyć w nowym roku – małych kroczków i wytrwałości w nich oraz zmian wprowadzanych stopniowo 😉 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *