Opublikowano Dodaj komentarz

5 sposobów na przyspieszenie metabolizmu

1. Jedz regularnie i nie przejadaj się

Dzięki temu tempo metabolizmu będzie utrzymane na wysokich obrotach. Wskazane odstępy między posiłkami to 3-4 godziny. Warto także pamiętać, że informacje o sytości mózg otrzymuje z opóźnieniem, co może wiązać się z większą ilością spożytego pokarmu, niż zapotrzebowanie organizmu.

Pamiętaj jednak, aby za zwiększoną ilością posiłków nie szło zwiększenie ilości spożywanego jedzenia. Jeśli chcesz schudnąć, trzymaj się zasady: w ciągu dnia spalaj więcej kalorii, niż ich dostarczasz. 

2. Spożywaj błonnik

Nasz organizm nie trawi błonnika pokarmowego. Przechodzi on przez nasz układ trawienny i ułatwia wypróżnianie (aby uniknąć zaparć i jeszcze bardziej przyspieszyć metabolizm należy jednocześnie pić dużo wody).

Aby zadbać o odpowiednią podaż błonnika spożywaj warzywa, owoce, rośliny strączkowe oraz produkty zbożowe.
Błonnik wpływa korzystnie na metabolizm tłuszczów i węglowodanów. Ponadto błonnik przyspiesza perystaltykę jelit, co ma bezpośredni wpływ na tempo metabolizmu. Dodatkowo pomaga w usuwaniu substancji toksycznych z organizmu, które metabolizm spowalniają. Należy jednak pamiętać, że zbyt duża podaż błonnika może powodować ograniczone wchłanianie niektórych składników z pożywienia, takich jak: żelazo, wapń czy niektórych witamin rozpuszczalnych w tłuszczach.

3. Używaj przypraw

Wśród przypraw nie może zabraknąć chilli, imbiru, czosnku, kminku, pieprzu, kurkumy, goździków, majeranku, lubczyku, jałowca czy cynamonu. 

4. Dbaj o prawidłowe nawodnienie

Woda jest niezbędna praktycznie do wszystkich procesów zachodzących w organizmie. Ma też swój udział w delikatnym, ale skutecznym pobudzaniu układu trawiennego.

Pozostając w tempie produktów płynnych – zarówno kawa jak i zielona herbata zawierają kofeinę, która stymuluje układ nerwowy do wydzielania noradrenaliny przyspieszającej metabolizm. Ponadto katechiny zawarte w zielonej herbacie sa odpowidzialne za przyspieszenie metabolizmu tkanki tłuszczowej.

5. Zadbaj o aktywność fizyczną

Już sama aktywność fizyczna przyspiesza przemianę materii. Świetnie działają tu zarówno treningi kardio jak i interwały. Przemiana materii jest szybsza nie tylko podczas ćwiczeń, ale również przez pewien czas po treningu.

Dodatkowo pozytywnie wpływa na nastrój, co bezpośrednio przekłada się na zadowolenie z życia i zwiększa mobilizację do  wprowadzania zmian w codziennym życiu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *