Opublikowano Dodaj komentarz

I ty możesz zostać fleksitarianinem!

CZYM JEST FLEKSITARIANIZM??

To nieco łagniejsza wersja wegetarianizmu, gdzie mięso jest ograniczone, ale nie wyeliminowane całkowicie 🙂 Dieta zaś bazuje głównie na produktach roślinych, w tym owocach i warzywach.

DLACZEGO FLEXITARIANIZM?

W 2015 światowa agencja zdrowia uznała mięso przetworzone jako rakotwórcze zaś mięso czerwone jako prawdopodobnie rakotwórcze. Niektóre badania obserwacyjne łączą wysokie, wieloletnie spożycie mięsa z większym ryzykiem nadwagi i cukrzycy typu 2, choć mechanizm powiązania nie jest znany. Ponadto dieta fleksitariańska poprzez ograniczenie mięsa, charakteryzuje się większym spożyciem tofu, strączków, których korzystny wpływ na zdrowie wykazywano wielorotnie.

Ponadto Dieta Flexitariańska w rankingu Best Diets Overall znalazła się w trójce najbardziej polecanych diet. Uklasyfikowała się tuż po diecie śródziemnomorskiej i diecie DASH. Wśród pozytywnych efektów jej stosowania wymienia się zmniejszenie ryzyka chorób cywilizacyjnych takich jak choroby serca, cukrzycy, otyłości i nowotworów. Dieta ta może także wspomóc proces redukcji nadmiernej masy ciała.

Fleksitarianizm może sprawić, że Twoja dieta będzie bardziej urozmaicona i zdrowsza. Jednocześnie nie będziesz musiał rezygnować całkowicie z mięsa, jeśli je lubisz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *