Fitconceptcatering

FitConcept

Jak przestać jeść słodycze?

Ciasteczka, żelki, cukierki, czekolada, lody, słodzone napoje…. Produkty które otaczają nas na każdym kroku. Mimo, że doskonale wiemy, że są niezdrowe i zdajemy sobie sprawę ze szkodliwości ich częstego spożywania, jakże ciężko nam jest je ograniczyć bądź całkowicie wyeliminować.

Co zrobić, aby ograniczyć ich ilość w codziennym menu?

• Pamiętaj o regularnym spożywaniu węglowodanów – regularne i oczywiście do tego umiarkowane spożycie węglowodanów umożliwia nam utrzymanie w miarę stałego poziomu glukozy we krwi. W takiej sytuacji ochota na coś słodkiego jest znacznie mniejsza i rzadsza niż kiedy to poprzez nieodpowiednio zbilansowaną dietę spada poziom glukozy we krwi, a tym samym poziom energii życiowej

 

• Jedz powoli – podczas jedzenia starannie przeżuwaj każdy kęs. Dzięki temu wydziela się leptyna – hormon zmniejszający łaknienie. Lepiej też się nasycisz, nie będziesz miał/a potrzeby dojadania, a tym samym łatwiej będzie ci zrezygnować ze słodkości.

 

• Zrób porządki w kuchni – koniec z szafką pełną ciasteczek i czekoladek na wypadek wizyty znajomych albo gorszego nastroju!

 

• Pomyśl o tym, co sprawia Ci przyjemność i w przypadku gorszego nastroju, stresu → działaj, zajmij głowę innymi przyjemnościami niż tabliczka czekolady 🙂

 

• Wysypiaj się –Dbaj o zdrowy sen – człowiek niewyspany jest bowiem bardziej podatny na sięgniecie po słodycze w ciągu dnia.

Pamiętaj, jeśli jadasz słodycze sporadycznie – nic złego się nie dzieje.

 

 

Jeśli natomiast nie wyobrażasz sobie dnia bez niezdrowych łakoci uważaj – problem będzie się pogłębiał, a Ty będziesz potrzebować jeszcze więcej cukru.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *