Concept Flexitariański

Concept Flexitariański

Przykładowe Menu

Śniadanie

Pasztet warzywny z cukinią i marchewką, domowe pieczywo żytnie

Truskawkowa owsianka z gorzką czekoladą

Śniadaniowy bowl z jajkiem, hummusem i świeżymi warzywami

II śniadanie

Ciasto marchewkowe z bakaliami

Tabbouleh na komosie ryżowej z ziołami i papryką

Caprese z pieczonych buraków

Obiad

Indyk w sosie cytrynowo-tymiankowym z kaszą pęczak i surówką z marchwi i pomarańczy

Grillowane tofu w sosie estragonowym, pieczone ziemniaki + fasolka szparagowa

Dorsz w sosie cytrynowym z  kaszą bulgur i surówką z marchwi i jabłka  

Podwieczorek

Koktajl porzeczkowy na jogurcie naturalnym z miętą i miodem

Krem pomidorowy z bazylią

Zielone smoothie
z jabłkiem, ogórkiem i limonką

Kolacja

Warzywa po marokańsku z pieczoną ciecierzycą i dipem ziołowym

Śródziemnomorska sałatka makaronowa z mozzarellą i pesto pietruszkowo-bazyliowym

Sałatka z czarnej soczewicy, grillowanej cukinii, sera feta i ziół

 

Concept Fleksi opiera się na zasadach diety wegetariańskiej bazując na produktach pochodzenia roślinnego i sporadycznym spożywaniu mięsa. Dieta fleksitariańska opiera się na roślinnych źródłach białka takich jak: tofu, fasola, ciecierzyca, soczewica, orzechy, nasiona i jaja. Stanowią one idealny pełnowartościowy zamiennik mięsa. Ponadto jest ona uzupełniona o produkty mleczne jako dodatkowe źródło białka i wapnia. W diecie fleksi nie brakuje także ryb będących źródłem kwasów tłuszczowych omega-3. Bazuje ona także na pełnoziarnistych produktach zbożowych takich jak brązowy ryż, płatki owsiane, makarony razowe, kasze i pieczywo. Produkty te bogate są w błonnik, składniki mineralne, szczególnie magnez, żelazo, cynk oraz witaminy z grupy B. Dzięki temu wpływa ona korzystnie na układ sercowo-naczyniowy i nerwowy. Ponadto jej podstawę stanowią sezonowe owoce i warzywa jako najcenniejsze źródło błonnika, witamin i składników mineralnych.

Dieta Fleksitariańska w rankingu Best Diets Overall znalazła się w trójce najbardziej polecanych diet, tuż po diecie śródziemnomorskiej i diecie DASH. Wśród pozytywnych efektów jej stosowania wymienia się zmniejszenie ryzyka chorób cywilizacyjnych takich jak choroby serca, cukrzycy, otyłości i nowotworów. Dieta ta może także wspomóc proces redukcji nadmiernej masy ciała. Według danych dostępnych na www.health.usnews.com fleksitarianie żyją średnio o 3,6 lat dłużej od osób na dietach mięsnych. Dobrze zaplanowany plan żywieniowy będzie odpowiedni na wszystkich etapach życia, włącznie z okresem ciąży i laktacji, dzieciństwa, dojrzewania, oraz dla sportowców.

Catering dietetyczny fleksitariański występuje w wersjach:1200 kcal/1500 kcal/2000 kcal/2500 kcal

fruits

Sezonowe produkty

truck-facing-right

Lokalni dostawcy

juice

Różnorodność produktów

medal

Jakość premium

dice-with-numer-5

5 posiłków dziennie

dinner

Regularne posiłki

round-wall-clock

Oszczędność czasu

health

Zdrowie i energia